De tijdmachine: verschil tussen versies

Uit Radiopedia
Regel 11: Regel 11:
==Het verhaal==
==Het verhaal==


Het [[hoorspel]] [[De Tijdmachine]] speelt zich af ten tijden van de [[koude oorlog]].  
Het [[hoorspel]] [[De Tijdmachine]] speelt zich af ten tijden van de [[Koude Oorlog]].  
Professor Louis Burke heeft met proeven met zijn [[tijdmachine]] ontdekt dat op 27 November een [[atoomoorlog]] zal uitbreken.  
Professor Louis Burke heeft met proeven met zijn [[tijdmachine]] ontdekt dat op 27 November een [[atoomoorlog]] zal uitbreken.  
Samen met onderwereld figuur Karl kaapt hij een raket bestuurt door [[austronaut]] John Siparo. Vanuit de ruimte probeert de professor de aarde te waarschuwen voor de enorme ramp die dreigt...tevergeefs de atoomoorlog is een feit.
Samen met onderwereld figuur Karl kaapt hij een raket bestuurt door [[austronaut]] John Siparo. Vanuit de ruimte probeert de professor de aarde te waarschuwen voor de enorme ramp die dreigt...tevergeefs de atoomoorlog is een feit.

Versie van 17 okt 2015 20:46

De Tijdmachine is een hoorspel uit 1974 geschreven door Paul van Herck.

  • Genre: sciencefiction
  • Auteur: Paul van Herck
  • Bewerking: Tom van Beek
  • Regie: Tom van Beek
  • Aantal delen: 32
  • Tijdsduur: 10 uur en 31 minuten


Het verhaal

Het hoorspel De Tijdmachine speelt zich af ten tijden van de Koude Oorlog. Professor Louis Burke heeft met proeven met zijn tijdmachine ontdekt dat op 27 November een atoomoorlog zal uitbreken. Samen met onderwereld figuur Karl kaapt hij een raket bestuurt door austronaut John Siparo. Vanuit de ruimte probeert de professor de aarde te waarschuwen voor de enorme ramp die dreigt...tevergeefs de atoomoorlog is een feit. Na ruim 2 jaar in de ruimte moeten ze door gebrek aan voedsel noodgedwongen landen op aarde. Gekozen wordt om te landen in Belgisch Limburg, in de buurt van de Kempen de Belgische mijnstreek, vanaf deze omgeving hebben zij radiosignalen opgevangen. Verder hopen ze hier overlevenden aan te treffen die zich schuil hebben gehouden in de mijnen. Na de landing komen ze er al snel achter dat er door de atoomoorlog hier genetische mutatie's hebben voorgedaan op aarde. Meeuwen zo groot als Albatrossen met een spanwijdte van 175 cm, boterbloemen die 4 maal zo groot zijn en blauw van kleur, en hongerige ratten die zo groot zijn als herdershonden. De angst zit er goed in en het is wel heel duidelijk dat de professor op een rustig plek aan zijn tijdmachine moet kunnen werken om zo spoedig mogelijk terug of vooruit in de tijd te reizen naar een betere tijd.

Rolverdeling:

Externe links

http://www.hoorspelen.eu/Hoorspelen/HoorspelD/Detijdmachine.htm